Guest Blogger Hanna

Coruna og Zara

GOD PÅSKE!

Hei, og god påske! Håper dere koser dere glugg i hjel, helst i Norge, hvor været i påsken har vært fantastisk. Jeg har nettopp kommet hjem fra skikkelig fjellpåske med både ski og snowboard hele dagen, hver dag.

Nok om påsken. Helgen før påsken var jeg i Spania, nærmere bestemt La Coruna. Jeg har aldri vært i Spania før, faktisk, og det gjorde det jo ekstra gøy (var nervøs for å ikke kunne kommunisere med spanjolene, så for sikkerhets skyld kjøpte jeg en spansk reiseordbok). Jeg reiste til Spania for å jobbe for Zara. På to dager tok to andre jenter og jeg bilder til Zaras loobook for TRF linjen. Her er et bilde fra resultatet:

Bildet er hentet fra denne linken

På bildet er en av de andre modellene, Kel Markey (utrolig kul jente) og meg. Jeg var litt skuffet over været i Spania fordi jeg hadde sett for meg sol og strender, mens det jeg fikk var regn og skyer. Allikevel ble det en hyggelig tur med masse kule mennesker, vin og tapas og ikke minst et fint hotell å bo på.

Ps. Selv om jeg hadde kjøpt en utrolig fin spansk reiseordbok fikk jeg allikevel problemer med kommunikasjonen. Når jeg skulle bestille roomeservice første kveld skjønte ikke han i resepsjonen et eneste ord. Jeg sa så tydelig jeg kunne "CHICKEN", men ikke noe respons. Han la på.. Men omtrent tre minutter senere banker det hardt på døren, og der står han med penn og notatblokk, og jeg må peke på menyen. God service da.

London -> Strandafjellet

Hei igjen..

Nå sitter jeg hjemme etter jobb i London, og en fantastisk vinterferie på Strandafjellet! Bildet over er fra jeg jobbet i London før ferien. Det var for Burberrys vinterkolleksjon for 2013/2014, og jeg tok bilde for frakkene og jakkene de viste da. Det er synd de er så sinnsykt dyre, for de var utrolig fine! Denne jakken tror jeg var laget av cashmere, og det var helt fantastisk fin..

Her er en liten samling av bilder fra iphonen min de siste to ukene. Etter London dro jeg på vinterferie til besteforeldre i Stranda, på Vestlandet. Det er det vakreste stedet jeg vet om, og det er veldig bra bakker for alpint der. Nå er det tilbake på skolebenken, men har vært deilig med skiturer og snowboard en god uke langt borte fra Oslo og stress.

Brussel - Paris - London

Salut!

Ut i fra overskiften høres det kanskje ut som om jeg har jobbet og reist veldig mye, men dette er ikke helt tilfelle. Bare nesten.

Jeg har vært på skoletur til Brussel og Paris, før jeg på flyplassen i Paris fikk en telefon fra London som gjorde at jeg kun fikk en natt hjemme før jeg skulle ut på reise igjen. Kom hjem fredag natt, og dro igjen lørdag ettermiddag. Heldigvis var det en bra jobb, og jeg fikk bo på et hyggelig hotell!

PS. Bildet øverst er fra en shoot jeg gjorde med Dean Podmore for det australske bladet Russh i New York i sommer.

Et lite tips i farten, hvis du noen gang drar til Brussel er det to ting du må få med deg etter min mening.

1. Sjokolade ( Pierre Marcolini er en veldig kjent sjokoladebutikk med fantastisk sjokolade, men ellers finner du Godiva og god sjokolade rundt hvert hjørne.)

2. Fries ( NAM! Gå unna turiststrøket og finn er bod som selger fries.)

I Paris har jeg også et favoritt lunsjsted som anbefales. Det heter Jour, og de finner det flere steder i sentrum, bare å søke opp med google-maps. Det er en salatbar hvor du kan velge hva du vil ha på selv.

På skoleturen var vi innom universitetet i Paris, og det var et urolig fint område! Begynner å tenke på om jeg kanskje skal studere der om noen år...

København og jobb

Hejhej!

Merker jeg ikke helt enda klarer å legge bort min fantastiske dansk parodiering når jeg kommer hjem til Norge, men det får gå. I høstferien har jeg altså vært på hyggetur i København (les: shoppingtur), og det var utrolig deilig! København er en sinnsykt fin og koselig by, ble spesielt imponert over hvor mange fine, eldre bygninger som finnes der fra før i tiden. Det er også mange kule butikker og spisesteder som er vært å sjekke ut.

En venninne og jeg dro ned dit sammen, og brukte fire dager på shopping, mat og kos. Absolutt ikke noe i veien med det! En anbefaling hvis du skal til Køben er å bruke nettsiden aok.com som hjelpemiddel, der står det masse om restauranter, shopping, områder osv..

Etter reisen var det hjem og ganske rett på jobb. Jobben var en serie med brudekjoler, men da heller kule vintagekjoler enn prinsessekjoler. Styling var veldig fin, og jeg tror bildene ble kule!

ModellJobbing og Ferie

Etter fire uker i New York var jeg endelig på ferie.
Ukene i New York var varme, morsomme, stressende, spennende og alt man kan tenke seg. Det er absolutt sant, det skjer mye i New York. Jeg ble veldig godt kjent med roommatene mine i modellleiligheten, så når jeg skulle dra var det litt trist.
Men fikk kjøpt et sinnsykt kult polaroid kamera, så før jeg dro fikk jeg tatt et bilde av alle sammen som minne!
De siste dagene i New York dro jeg blant annet på The Spotted Pig, en restaurant som jeg hadde lest mye om og hadde veldig lyst til å prøve. Det var, by far, den beste burgeren jeg noen gang har smakt!
Før jeg dro på restauranten, dro jeg og noen norske venner for å ta tatovering.. Når jeg først er i New york må man jo faktisk utnytte det! Ble veldig fornøyd, men det var litt vondere enn jeg hadde trodd.
Dro en kjapp tur til London for å shoote for et kult blad, før jeg var klar for ferie. De tre dagene jeg var i London bodde jeg i nærheten av Broadway market, som er en sjarmerende gate hvor det holdes markeder i helgen. Lørdag morgen før flyet dro jeg på markedet, det var masse boder der med fantastisk god mat, og vintage klær. En av bodene solgte det søteste undertøyet som var laget av stoff fra forskjellige vintage plagg. Måtte kjøpe meg et gult sett og en burgunder overdel. Skal vise senere (!)
To ukers full avslapping i sør-frankrike med familien var deilig etter intense uker i new york.
Gikk rundt i gamle byer, lå på stranden, spiste masse god mat, og koste meg!
Nå er jeg endelig hjemme i Norge, og selv om det er utrolig spennende å reise, er hjemme alltid best!
Det eneste jeg skulle ønske nå var at sommerferien kunne vart litt lengre…