Lilisfood

Dinner @ Frogner House

    Sponset opphold/Kommersielt samarbeid​




Dere har kanskje fått med dere at jeg er så heldig å få bo på Frogner House i Huitfeldtsgate nå når jeg er i Oslo? En av fordelene med å bo i leilighet istedenfor for hotell når du besøker hovedstaden er etter min mening at du har et fullrigget kjøkken til din disposisjon. Her finner du det du trenger av hvitevarer, og redskaper til å lage de deiligste retter. For meg er det taco! Haha.. Eller som bror mente var å banne i kirka, for det jeg lager er i hans Texas-øyne wraps... Jeg synes iallefall de smaker fortreffelig! 

Jeg lager alltid en pico med tomater, koriander, løk, lime og chilli. Her var vi bare to som skulle spise, og da dropper jeg mango salsa og guac, og kjører kun kuttet mango og avokado. Vanligvis har jeg litt syltet løk, også syns jeg det er innmari godt med rødkål istedenfor salat. Rømme, salsa og ost på toppen. 

Veldig godt!

Rett utenfor leiligheten her ligger det en Joker som har åpent på søndager, og to kvartaler opp ligger det en gedigen Kiwi, så ikke er det langt å gå om du skulle sulten heller. Håper dere nyter mandagen!







 

Easy Chia

God torsdag! Idag laget jeg en av de kjappeste og beste frokostene jeg vet om, sånn bortsett fra at du må gjøre den klar kvelden før, hehe. Jeg pleier å suse sammen fryste bringebær og evt. blåbær med stavmikseren og ha på glass. Jeg bruker ikke sukker i dem, men det er kjempegodt med litt kokossukker oppi coulisen om du ønsker den søtere. Jeg blader chiafrøene med kokosmelk og en liten spiseskje vann og lar den stå i kjøleskapet over natten. Der får den godgjøre seg til de eser ut til en pudding, rør rundt noen ganger før du legger den så slipper du at det klumper seg. Denne holder seg et par dager og kan spes ut med vann, melk eller det du måtte ønske. Jeg har ofte havregryn i, men idag glimtet jeg til med litt crunch, tørkede bringebær og kokosflak på toppen. Nam!

/ Follow Me:  Lilisfashion on Instagram  Lilisfashion on Snapchat: linekirkhus  Lilisfashion on Facebook /

Chia / Pudding






Dette er for folk med helt elementære kjøkkenkunnskaper føler jeg, men jeg fikk et spørsmål fra en kollega angående chiapudding, derfor tenkte jeg at det kanskje er flere som ikke vet hvordan man lager det. Jeg fikk oppskriften av min PT, Lene og denne er modifisert. Det er virkelig det enkleste i verden og helt topp frokost om du har dårlig tid- og matlyst på morgenen. 

Lene brukte kokosmelk som også er kjempegodt. Jeg tar det jeg har i kjøleskapet som denne gangen var rismelk og sitronskyr. Jeg blandet sammen en kopp rismelk og to spiseskjeer skyr med ca 2-3 spiseskjeer havregryn og to spiseskjeer chiafrø. Rører dette sammen og setter det i kjøleskapet om kvelden. Om jeg husker det rører jeg litt om et par ganger for at chiafrøene ikke skal klumpe seg. Om morgenen er det blitt en "pudding-aktig" konsistens og klar til å spises. Man kan selvfølgelig ha på det man ønsker selv, selv liker jeg den veldig godt blandet med blåbær, bringebær og kokosflak på toppen for litt sødme. 

Det er også godt med kanel og litt honning, men her er det altså helt opp til deg hva du liker og har i kjøleskapet. Er du ikke glad i havregryn, er dette bare å droppe. Har du i litt mindre veske (eller mer frø) blir blandingen enda fastere. 

Lykke til!

Avocado / Everything


Jeg er på en ordentlig health-kick om dagen, og min største hverdags mathelt er avokado.

Jeg har blitt helfrelst i tunacado sandwichen på Joe & the Juice (som jeg ikke er sponset av.. hehe, bare virker sånn), men disse lager jeg kjapt hjemme før jeg springer utav døra om morgenen, og de er kjempegode! Knekkebrødet har jeg laget selv, en litt modifisert ferdigutgave som jeg hev oppi litt ekstra frø, også moser jeg to avokado med sesamfrø, salt og pepper. Trenger du litt ekstra, er det supergodt å spe i litt tunfisk fra boks også. 

hits